Franciscus maakt contact tussen zorgverleners en patiënten nog makkelijker

Franciscus Gasthuis & Vlietland maakt contact tussen zorgverleners en patiënten nog makkelijker. Zo worden vanaf nu steeds meer patiënten uitgenodigd om BeterDichtbij te gebruiken. Dit is een applicatie waarmee de polikliniekpatiënt eenvoudig een berichtje kan sturen met een vraag voor de zorgverlener. Wachten tot de volgende afspraak is dan niet meer nodig. Hierbij wordt BeterDichtbij ook ingezet voor beeldbelafspraken met de patiënt. Dit bespaart de patiënt een reis naar het ziekenhuis.

Thuis als het kan

Thuis als het kan, in het ziekenhuis als het moet. ‘Dit is een belangrijke stap naar onze zorg van de toekomst waar zorg steeds meer thuis plaatsvindt,’ vertelt Niels Honig, lid Raad van Bestuur. Het ziekenhuis was al op een paar poliklinieken gestart met BeterDichtbij om te kijken hoe patiënten en zorgverleners dit ervaren. Dit bleek een succes. Door nu alle polikliniekpatiënten BeterDichtbij aan te bieden, verwacht het ziekenhuis dat nog meer patiënten hier gebruik van gaan maken. Niels Honig: ‘Dit gaat de processen op de poliklinieken ook verder verbeteren. Zo kunnen we nog beter inspelen op de behoefte van patiënten en hen eerder en sneller van de nodige informatie voorzien. Daarnaast zie je dat digitaal vaak al veel afgestemd kan worden. Soms blijkt een fysieke afspraak niet meer nodig of kan de afspraak verplaatst worden.’

Lees meer over de applicatie

Bron: Franciscus 

Datum: 26 januari 2023