Op 1 juni wordt officieel de Digitale Poli van Synaeda gelanceerd.

Contact tussen de behandelaar en patiënt vindt bij de Digitale Poli niet meer plaats in de behandelkamer, maar 100% online via beeldbellen en/of een chatfunctie.

Bob Goeree, directeur van Synaeda: “We zijn continu op zoek naar nieuwe ontwikkelingen en innovatieve methoden die wij kunnen inzetten om de patiënten steeds beter te voorzien van de juiste zorg. Patiënten willen persoonlijke, toegankelijke en effectieve hulp op het moment dat het nodig is. Dit is waar wij bij Synaeda voor staan”. Synaeda staat met de korte lijnen en complete aanbod bekend als een toonaangevende speler binnen de ambulante specialistische zorg in Friesland. De samenwerking die Synaeda met het Rotterdamse Sense Health is aangegaan om digitale zorg te gaan bieden, sluit dan ook naadloos aan bij deze zoektocht en missie van Synaeda.

Binnen de Digitale Poli wordt gebruik gemaakt van het NiceDay concept. Via het NiceDay concept is contact met je persoonlijke therapeut altijd dichtbij; het stelt een behandelaar in staat om via beeldbellen en chatten intensiever en direct contact met een patiënt te onderhouden. Het NiceDay concept bestaat uit techniek (app voor de patiënt, overzicht voor de behandelaar) en de behandelmethode (werkwijze, psycho-educatie, blogs). De app biedt de patiënt inzicht in zijn/haar gedachten en gedrag. Door het bijhouden van emoties, leefstijlcomponenten en uitdagingen ontdekt hij/zij waar de valkuilen zitten. De patiënt komt eenvoudig en snel in contact met een professional: samen komen ze tot oplossingen; niet pas tijdens de volgende ‘reguliere’ afspraak, maar op het moment en de plaats dat het ertoe doet!

Daarnaast is een van de grote voordelen dat patiënten geholpen kunnen worden in een voor hen veilige omgeving, waardoor zij bijvoorbeeld ook niet meer naar een locatie toe hoeven te reizen. Op deze wijze blijft het voor Synaeda mogelijk om mensen uit de regio Friesland van de juiste zorg te kunnen voorzien

Vanaf 1 juni zal behandeling via de Digitale Poli voor alle patiënten die naar Synaeda verwezen worden voor angststoornissen en depressieve stoornissen tot de mogelijkheden behoren.


Synaeda Psycho Medisch Centrum is een instelling voor Basis,- en Specialistische geestelijke gezondheidszorg. Synaeda is in januari 2008 gestart door drie vrouwelijke psychiaters als kleinschalig behandelcentrum in Leeuwarden. Al snel groeide de praktijk en hebben de psychiaters, psychologen en overige behandelaren vele honderden patiënten behandeld. Synaeda heeft inmiddels naast de digitale poli vestigingen in Leeuwarden, Drachten, Heerenveen, Sneek en Dokkum.

Het NiceDay zorgconcept is ontstaan vanuit een samenwerking tussen PsyQ, specialistische behandeling bij psychische problemen, en Sense Health. Sense Health ontwikkelt software die mensen met mentale problemen helpt antwoord te krijgen op de vragen: “wat is er met mij aan de hand?”, “wat kan ik doen om te herstellen?” en “met wie kan ik contact leggen om mij te helpen?”.

Lees meer over de NiceDay van Sense Health: www.niceday.app

 

Meer nieuws.

Alle nieuwsberichten

Ellen Smit: ‘Met Rotterdam Square doorbouwen op stevige basis van LSH010’

De activiteiten van Life Sciences & Health 010 (LSH010) worden op 22 maart 2023 officieel overgedragen aan Rotterdam Square. Ellen Smit is directeur van deze nieuwe organisatie. ‘Het is voor Rotterdam geweldig dat er een vaste plek komt waar bedrijfsleven, onderzoek en onderwijs elkaar fysiek treffen.’

Lees meer

Life Sciences & Health Mission to Malaysia and Indonesia

Are you looking to expand your business to the South East Asian region, or do you want to strengthen existing relations within the region? If so, the upcoming Life Sciences & Health mission to Malaysia and Indonesia might be of interest to you. From the 22nd of May to the 26th of May, 2023, Task Force Health Care and a group of Dutch stakeholders will be traveling to the ASEAN region to have in-person contact with key opinion leaders and various stakeholders in the region. This mission is part of a multi-annual public-private programme Strategic Multi-Annual Market Approach (SMM) programme targeting South East Asia focused on Connected Care. As the second outgoing mission of this programme, this mission will serve both new exploratory stakeholders as well as active stakeholders that have already settled in the region.

During this mission we shall travel to:

Kuala Lumpur, Malaysia (optional)
Surabaya and Jakarta, Indonesia
What can you expect?
Both Malaysia and Indonesia show strong economic growth and are actively investing in the healthcare sector. Both regions focus on improving the access to care, and quality of care, with digital as well as physical solutions. As The Netherlands encourages partnerships in this field with the ASEAN region, let’s utilize this oppotunity to address these challenges together. Please find the draft programme, here.

Opportunities in Malaysia
The public and private healthcare sectors in Malaysia are focused on expanding on technology, medical devices, and digital health themes to ensure world-class quality healthcare service delivery. The efforts to progress these areas are part of a larger effort to modernize care and create a more efficient system that focusses on tele-medicine, elderly care, and disease management. This means leveraging technology for innovation and increasing international collaboration to lead Malaysia’s digital health scene to further modernize their healthcare system.

Opportunities in Indonesia
Indonesia withholds numerous Life Science & Health opportunities, making it both an excellent starting point for Dutch companies that want to enter the ASEAN market, and a fruitful market for those who are already active in the region. Both public and private parties in the country have active ongoing collaborations with the Netherlands. Themes the country has been prioritizing in the last few years include the development of Health-Tech and Tele-Medicine, along with local production.

Additional market information on the ASEAN region can be found in the LSH ASEAN 5 Market Report (published in 2021).  

During this trade mission, you will…
… take part in collective visits to relevant LSH stakeholders; such as the ministries of health, leading public- and private hospitals, relevant associations and healthcare facilities.
… take part in seminars/roundtables focused on specific topics matching Dutch and local interest.
… gain insight into entry strategy opportunities for your specific product/service.
… deepen existing relations in the region and strengthen ties with stakeholders you may already have interest in.
… participate in networking receptions where you meet (new) local business contacts (individual matchmaking is optional and against an additional fee).

To increase the quality and success of the mission, there will be a joint programme* at the start of each day, as well as two programmes that run parallel to eachother in the afternoons. This is done to cater to both exploratory stakeholders and stakeholders that want to use this mission to deepen existing relations.

*The programme is still under development and will be announced as soon as it has been made conrete.

Participation fee
The cost of participating in this exploratory visit is as follows:

Participation fee of € 500,- (excl. VAT), per person.
Matchmaking is optional and will be offered against an additional fee of € 250,- (excl VAT) per organization.
This fee includes participation in the collective programme, collective local transport and local support by organizing parties. This fee excludes costs for travel, including possible regional flights, accommodation, meals, translators and individual transportation.

Register today!
If you want to be part of this Dutch LSH delegation please register before April 11th, 2023

Register here.
If you have any remaining questions about the programme, logistics, or financial matters, please contact:

Annelie Oortwijn
Project Manager
+ 31 (0)6 -820 651 43
annelie.oortwijn@tfhc.nl

COVID-19 Clause

Due to rapid developments with regards to COVID-19, there is a risk that the mission cannot take place on the planned date. A Go/No-Go will be given 6 weeks prior to the mission. If the travel advice changes to orange (necessary travels only), the mission will be cancelled or postponed. Note: in favour of the scope and quality of the mission, we reserve the right to accept or decline participants who do not fit within the relevant target group for this mission.

Lees meer

Per 1 maart 2023 start Nathal van Rijn MSc als directeur van InnovationQuarter. De heer van Rijn volgt Rinke Zonneveld op, die deze functie 9 jaar vervulde.

Lees meer